søndag 22. november 2009

Besøk av mamma og søs…

Fredag 20.november:

“Jippi, juuhuu, yess…” mamma kommer…
Jeg kan forestille meg at det var dette som surret rundt i hodet til Askur da han hørte stemmen til Anne Lin på fredag. Han fikk beskjed av pappa å bli ved siden av han, men dette var ikke lett altså…
Endelig fikk vi hilse… Og gjennsynsgleden var stor :)

Hans og Anne Lin tok med seg hundene på en liten tur, da de kom tilbake var de i grunn sølete fra topp til tå…
Så da var det bare å vente på tur for å ta en tur i dusjen…
Da hundene var ferdig dusjet, var det snart mat…
Mens vi ventet på at den skulle bli ferdig, ble vi sittende å prate litt… Og det tok ikke lang tid før alle tre hundene lå på gulvet å sov… Utrolig moro å se hvor godt dem går sammen…

 

DSC08126 Simi ligger å slapper av på kjøkkengulvet etter en liten tur



Etter litt mat og en liten sove pause, våknet dem til live igjen… :)
Askur smisket seg som vanlig inn på mamma’n sin… Han er en skikkelig mammadalt… Mens Askur fulgte mamma’n sin nesten over alt, fant Smira ballen til Askur… Jippi, den var utrolig moro å leke med… For hvis jeg kaster den opp i lufta kan jeg fange den selv, eller den spretter jo hvis den treffer gulvet… Juuhuu…
Hvis ikke får jeg bare noen til å kaste den til meg, så jeg kan fange den. Hvis jeg går bort å legger ballen i hånden dems så kanskje de kaster den til meg… ;)

DSC08141 Jippi, der kommer ballen…

 

DSC08143 Jeg tok den…

 

DSC08152Smira og Simi “krangler” om ballen… 



DSC08171Men se, jeg tok den tilslutt…. Men du får den ikke altså…

 

DSC08158 Jeg er glad i deg altså mamma…

 

DSC08127 Askur og Simi

 

DSC08130 Smira ligger å koser seg i sofa’n…

 

DSC08134   Er jeg ikke en fin dame???

 

 

Lørdag 21.november:

Etter en god natt søvn og en god frokost, begynte vi å pakke sekkene… For vi hadde bestemt oss for å ta en tur til Trollsvann.
Vi pakket med oss drikke og pølser… Pølser er en viktig del når man skal på tur ;) Ikke bare elsker jeg pølser, men Simi, Smira og Askur liker det også… ;)
Da sekkene var ferdig pakket, og vi hadde fått kledd på oss, var det noen som begynte å bli litt utålmodig…
Men endelig satte i oss i bilen og begynte på turen til Trollsvann. Da vi svingte av veien til Trollsvann begynte Askur å pipe… Han visste hva vi skulle og kunne ikke komme fort nok fram, men endelig svingte vi inn på parkeringsplassen… (kjøreturen tar vel ca 10 min…)

Da hundene hadde fått på seg bånd, sekkene var på ryggen og kamera rundt halsen begynte vi å gå. Vi valgte å gå Trollstien inn til Trollsvannsstua. Denne turen er en utrolig flott tur, men med en god del stigning… Skal jo trossalt opp på toppen av fjellet…
Vi tok en liten pustepause oppe ved “utstikten”, før vi begynte på turen ned til hytta… :)
Ved hytta tente vi bål og grillet pølser… Det smakte utrolig godt…
Etter matpausen pakket vi sekkene og gikk veien tilbake til parkeringsplassen…

Simi, Smira og Anne Lin la snutene nordover etter turen, men vi håper ikke det blir altfor lenge til neste gang…

 

Bilder fra turen rundt Trollsvann….

 DSC08173 Noe av det første vi kom til var en foss… Det ser ut som snø, men er bare skum… ;)


DSC08176

 

 

DSC08204 Da vi var kommet opp til “Utsikten”, fant vi ut at vi skulle prøve å ta noen “oppstilte” bilder, men det er ofte lettere sagt enn gjort…


DSC08209 Men vi kan sitte pent da… :)


DSC08216 Men ikke så lenge da…


DSC08222 Men vi prøver en gang til… Vi gir ikke opp så lett…

 

DSC08234 Denne gangen gikk det litt bedre :)

DSC08240 Hmmm, å se samme sted er ikke lett… Men å få et “perfekt” bilde skal vel ikke være lett heller…


DSC08244 Askur undersøker blåbærlyngen, men den var tom…

 

DSC08260 Mamma, kom ned her du…


DSC08268 Hmmm, er det noe her inne tro…


  DSC08303 DSC08304 DSC08300DSC08305 Vi gikk forbi en foss på veien, og den skulle Smira fange… ;)

 

DSC08322 DSC08325 DSC08331 Mens Smira fanget vannet, prøvde Askur seg som fjellklatrer…
Litt stolt da han kom på toppen da… ;)

DSC08350 Jeg tar deg…

 

DSC08385 Askur sitter å speider ut over vannet…

 

DSC08398 Askur


DSC08402 Simi og Smira


DSC08409Familien samlet under treet, men er ikke like moro å stille opp på bilder… (Askur, Simi, Smira)

 

DSC08421

 

 

Signatur-grå

1 kommentar:

  1. For noen nydelige islendinger, man får bare lyst til å kose med de!..Kjekk tur i skogen, tydelig at Askur var kjempe førnøyd med besøket!...Felles bildene var jo kjempe fine jo, ser mamman til Askur har samme problemet med øra som Embla har..De ligger nesten alltid når jeg gir henne en kommando som sitt feks...Ikke lett å få de øra til å stå å bilder!!

    SvarSlett