torsdag 7. januar 2010

De første dagene med Hermína…

Nå er det noen dager siden vi var i Danmark og hentet Hermína…
Askur har tatt henne godt i mot :) De leker masse sammen, men han sier også i fra når ho gjør noe ho ikke får lov til… Og det er jo bra ;)
Men denne gangen har vi fått valp i huset, alt er moro… Skolisser, ledninger, teppekanter… Og ikke minst Trulte (katta)… Men når det gjelder Trulte, så er ho like flink til å erte som det Hermína er… Og ho er ikke bare valp, men en tøff valp… Når ho og Askur leker kan det se stygt ut for de som ikke veit at det er lek, men begge sier ifra når nok er nok så da går det jo bra :)
Askur er blitt litt valp han også, så nå har vi en liten og en stor valp i hus… :p Men er utrolig moro å se hvor stor glede de har av hverandre… Askur har til og med sluttet å bjeffe når vi går fra bilen :D
En ting som er deilig er at Hermína sover om natten, ho våkner som regel ikke før rundt 8-9, så da får jo jeg litt søvn også… tihi… Ho har også blitt flink til å si ifra når ho skal ut, men hender det ikke går fort nok da, men sånn skal det vel være den første tiden… Noen tissedammer må man jo regne med…

Hermína har også vært hos dyrlegen, og det gikk over all forventning. Ho løp rundt på gulvet, og fulgte alle menneskene som beveget på seg… Askur fikk da lov til å sitte i bilen, for han syns ikke dyrlege er noe moro…
Hermína fikk vaksine, og rutinesjekk av øyne, øre og tenner…
Vaksinen merket ho ikke en gang, men ho reagerte litt dagen etter, med å være litt slapp… Men det gikk fort over :)
Hermína kommer jo fra Danmark, så vi var litt spente på åssen ho kom til å ta de kalde blå, og snøen… Men det syns ho bare er kjempe topp… Ho og Askur stor koser seg i snøen…


Noen bilder fra de første dagene:

DSC08679 André og Hermína koser seg første dagen i Norge


DSC08684 Jeg kommer å tar deg :p


DSC08732Lek med meg da…


DSC08749 Askur følger med på hva Hermína driver med…


SONY DSC                     Hermína koser seg i snøen…


SONY DSC                     Her kommer jeg…


SONY DSC                     Der var du jo…


SONY DSC                     Askur er fortsatt Kongen på haugen


SONY DSC                     Gla i deg, Charlotte…


SONY DSC
Godt å sitte på armen noen ganger også…


DSC08815 Må jo trene litt på å stå da, begynner å bli flink… Selvom det er litt vanskelig å stå stille på samme plass da :p


DSC08819 Et pust i bakken må til innimellom…

 

 

Signatur-grå

8 kommentarer:

  1. Nei så nydelig hun er!! Å så gøy at Askur er blitt valp..Er så deiligt for hundene å være TO!
    Høres ut som om hun er en skikkelig flink frøken også. Som både sover, og er flink hos dyrlegen!
    Gleder meg til flere Hermine oppdateringer!

    SvarSlett
  2. Forresten...hun og Askur er jo egentlig ganske like!!

    SvarSlett
  3. Når får jeg hilse på henne? :-)))

    SvarSlett
  4. For noen flotte bilder av vakre islendinger :-)
    Morsomt at Herína har fått fram valpen i Askur.
    Gleder meg til neste oppdatering.

    SvarSlett
  5. Nei nå har jeg kost meg skikkelig; så morsomt å lese om det nye familiemedlemmet og hva det gjør med familien (les: Ask).

    Blir alldeles valpesjuk når jeg ser bildene av skjønne Hermína *sukk*

    Sier som Tove: Gleder meg til neste oppdatering!

    Riktig god helg!

    SvarSlett
  6. Å, dette er jo helt topp! Så fint at Askur har tatt godt imot det nye familimedlemmet, og han syns sikkert det bare er fint å være to!!

    Mange fine bilder...dem er jo så søte som valper...Kos dere videre, og gleder meg til flere bilder og innlegg.

    SvarSlett
  7. Herlige bilder av dem begge to:)
    Blir valpesyk når jeg ser bilder av henne:)
    Gleder meg til å lese mer om dem:) Så håper jeg at jeg kanskje får se henne på en utstilling eller fler de neste årene:)

    SvarSlett
  8. Flotte bilder av hundene. Deilig å se slike valpebilder, og særlig med de to sammen.Askur ser virkelig ut til å like dette nye familiemedlemmet.:o)
    Ei flott lita frøken som dere sikkert skal få mye glede av.
    Jeg venter sammen med de andre på nye oppdateringer :o)

    SvarSlett