onsdag 21. oktober 2009

Litt mer om debuten og film fra AG1 og H1

Som jeg skrev skulle jeg komme tilbake med litt mer om vår debut og film fra løpene. Nå er vi tilbake igjen fra Danmark og er i ferd med å lande etter at vi løp oss inn på resultatlisten i H1 og AG1.

Før løpet i H1 kjente vi spenningen, både Askur og jeg. Mye nytt å forholde oss til og denne gangen var det "alvor" selv om vi skulle ha det gøy der ut på banen. Askur var så tent før start at jeg bestemte meg for å starte sammen med han. Og gøy fikk vi det, jeg pådro meg (oss) fem feil i slalomen, men resten av løpet følte jeg gikk over all forventning. Da vi passerte siste hinder hadde jeg bare en kjempegod følelse i kroppen - og var skikkelig stolt av "pappagutten".


Debutløpet i H1S - 5. plass

Etter litt jobbing for klubben, var det klart for vår neste debut. Igjen trygget jeg starten ved å starte sammen med Askur, nye fem feil i slalomen og litt armer og bein på meg. Løpet ble gjennomført og vi er veldig fornøyde med det vi gjorde.


Debutløpet i AG1S - 5.plass og 5.premie - Sølvmerket

Vi har hatt mange fine treninger siden vi satt oss som mål å ta bronsemerket, skal si vi har nådd målet! Nå har vi debutert, vi sitter igjen med sølvmerket og to løp som ga oss mersmak - morro var det og vi kommer helt sikkert til å starte igjen.

Nå kan vi trene å ha det gøy gjennom vinteren. Herlig!

6 kommentarer:

  1. Dette var jo en kjempedebut! Morsomt å se på dere :-) Kos dere videre med treningen.

    SvarSlett
  2. Det er ingen andre enn deg Hans som har så fantastisk "armer & bein" postitur til tider :-) Herlig :-)

    SvarSlett
  3. Så gøy å se filmene..Askur er jo kjempe flink!
    Han hører godt på deg, så du slipper at han tar hinder på egenhånd!..Nå må bare border colliene passe seg altså!!!

    Et lite tips jeg fikk av norges mesteren i agility!....Slalom trening..Ta ca 10 dager, og så lar du hunden gå slalom minst 25 ganger frem og tilbake hver dag..når den tiende dagen er over, så har du en slalom raser!...Prøvde det på Ask, og han ble sååå god, og fikk en fart som var missunelsesverdig!

    Lykke til videre, regner med at du er rimelig "bitt" nå!

    SvarSlett
  4. Dere er skikkelig inspirerende å se på! Kjempeflinke :o)

    25 gjentagelser i 10 dager..blir ikke bikkja dritlei,Marianne??? DET kan jeg bare glemme å prøve, men Nalle blir aldri en racer heller ;o)

    SvarSlett
  5. Nå er ikke Nalle en islender heller...det er nettopp der forskjellen mellom rasene ligger..

    SvarSlett
  6. Og så blir jeg imponert over at filmen vises i stort bilde????? Og fortsatt ganske bra bilde :-)

    SvarSlett