søndag 3. januar 2010

Godt Nytt År! - Hermína er kommet!



Hermína på vei til Norge

Det nye året var bare såvidt påbegynt da vi startet bilen med kurs for Oslo, målet var Stena Saga som skulle ta oss over vannet i løpet av natten. Klokken 06:00 startet dagen med å gni den søvnen vi hadde fått ut av øynene, for deretter å innta frokosten før vi la ivei nedover de snødekte veiene i Danmark. Det var kommet ganske mye snø og enkelte steder var det tett snødrev. Utrolig hva dette klimamøtet i København fikk istand!



Mor Stina, Huni og Hermína før valpene reiste til sine nye familier

Vi kom frem til Hermínas oppdretter ved 11:30 tiden og ble mottatt på samme hyggelige måte som tidligere. Denne gangen var vi ekstra spente, vi skulle jo ha med oss den lille bylten som Kennel Surtsey hadde stelt og pleiet og forberedt så godt de kunne på reisen til Norge.

Da alt nødvendig papirarbeid var over, fikk vi igjen oppleve den danske gjestfriheten med mat og masse hundeprat. Men vi som skulle oppover igjen mot maaaaaaaange kalde blå, måtte starte bilen igjen. Vi reiste av sted med vår nye hund vel plassert i bilen, noen timer senere etter diverse tissepauser, sto vi på kaia i Hirtshals. Den første del av Hermínas første lange reise var nådd og den besto hun med glans.

Fergeturen over til Kristiansand ble en prøvelse for mange da det var ubehagelig mye bevegelse i båten. Sjøen var til tider ganske grov. Men som de tidligere vikingene vi sikkert stammer fra nådde vi målet ved midnatt. Gjennom tollen på rødt, med stempel fra tolleren la vi i vei på E-18 mot Vestfold og Andebu. Gleden var stor da vi så skiltet med Vestfold på - og enda større da vi parkerte hjemme. Da viste uret 04:05 og mine netthinner hadde fått med seg det meste av litt i overkant av hundre mil.



Hermína er kommet til Andebu

Vel hjemme ble vi tatt imot av mor og Askur. Gradestokken viste 21 stykker av de kalde blå og vi kom hjem til fyr i peisen og nytrukket kaffe på morgenen - ekstraservice er ikke bare på Shell. Askur og Hermína fikk hilse og leke litt før vi endelig kunne trekke en kjent og kjær dyne opp over vår kropper, for å våkne igjen å se hvordan hundene koser seg, leker og blir mer kjent i løpet av dagen.



Askur og Hermína koser seg med Charlotte.

Nå har vi helt sikkert mye å glede oss til i tiden som kommer.

10 kommentarer:

  1. GRATULERE så masse med lille Hermine!!! Hun er helskjønn! Og Askur er vel gentelman og tar godt imot henne tenker jeg! Og nå gleder jeg meg til å lese om våkenetter, tissedammer og oppspiste sko!!

    SvarSlett
  2. Noen tissedammer har det blitt... Og lissene på skoa er veldig spennende... =D så vi får se hva som skjer... Men ho har et godt sove hjerte enn så lenge i allefall...

    SvarSlett
  3. GRATULERER!!!
    Jeg gleder meg stort til å hilse på henne :-)

    SvarSlett
  4. Gratulerer så masse med den sjønne lille frøkna i hus! Askur er nå god som tar i mot henne så fint :-)

    Gleder meg til å høre mer og se bilder etterhvert som småfrøkna vokser seg større. Lykke til med det nye familiemedlemmet!

    Litt av tur dere tok...

    SvarSlett
  5. Gratulerer! Gleder oss til å møte henne.

    SvarSlett
  6. Gratulerer så mye! For en start på det nye året :o)

    SvarSlett
  7. Gratulerer! :-) Hørtes ut som en slitsom tur, men hva gjør vel det, nå som dere er hjemme og verdens vakreste valp (ja etter mine selvfølgelig)er i hus. Nå gleder jeg meg til oppdateringer og masse bilder :-)

    Har dere fått noe respons på det andre?

    SvarSlett
  8. Gratulerer med Hermina vel i hus!! For ei skjønn lita jente, og det skal bli moro å høre åssen det går framover med valpen og store-bror.

    Kos dere masse - valpetida går så alt for fort!!!

    SvarSlett
  9. for en fin nyårsgave da :D

    SvarSlett
  10. Gratulerer med Hermina! Jeg gleder meg til å treffe henne.

    SvarSlett