søndag 30. mai 2010

En liten oppdatering…ツ

Er en stund siden jeg har skrevet blogginnlegg nå… På tide med en liten oppdatering. Er ikke sikkert jeg husker alt, men det er sånt som skjer ツ

Hermína vokser og vokser, og nå er ho snart 7 mnd ツ Hjelp, som tiden flyr… Jeg skal stille Hermína i Sandefjord, det blir siste utstilling som valp, neste utstilling blir da ikke før på spesialen på Harestua ツ
Kjenner det kribler litt ekstra i magen når jeg tenker på de resultatene vi oppnådde på vår første utstilling… Men må bare prøve å se på det som en trening ツ Prøve i allefall ツ

Vi har jo også vært på IF-Treff på Frya. Det var absolutt vellykket ツ Det kommer et eget innlegg om treffet snart, bedre seint enn aldri er det noe som heter ツ

I pinse-helga slapp vi ut sauene, i år har vi to søyer, en bukk og to lam ( I år har vi til og med fått lam med krøll på halen ツ) 
Saueslipp er alltid en opplevelse. Askur og Hermína skal jo hjelpe til med det meste, så de var jo selvskrevende hjelpere når vi skulle gjerde inn.
Men når vi skulle slippe ut søya som har lam, satte vi dem inn i hundegården. Mye lyd blei det, men det gikk greit ツ
Før vi skulle slippe ut den siste søya og bukken, lot vi Askur og Hermína få hilse på søya og lamma som var kommet ut. Da fikk vi igjen bekreftet at vi har Islandsk Fårehund. For det blei litt lyd, men jeg mener jeg en gang har lest at når islendingene jobber er det lyd i dem… Så da er det vel sånn det skal være ツ
Askur har jo vært saueren siden han var valp, for han gikk i strømgjerdet noen ganger. Og da gikk sauene på andre siden… Men i år fantes han ikke redd, bare litt skeptisk. Han var til og med borte og vaska den ene ツ

Litt bilder:

 DSC01059

CIMG2934

CIMG2936

CIMG2951     DSC01071

DSC01081

DSC01111

CIMG2969

DSC01139

DSC01144

CIMG2972

DSC01147

DSC01150

DSC01159

CIMG2974

CIMG3010

DSC01211

DSC01226

DSC01234

CIMG3013

Dette var i allefall en liten oppdatering på noe av det som har skjedd, skal prøve å skjerpe meg ツ

Signatur-grå

1 kommentar:

  1. Visste ikke at Askur og Hermine levde som EKTE fårehunder!! Spennende bilder! Lykke til på utstillingen!

    SvarSlett