mandag 25. oktober 2010

Melsomstevnet 2010

Søndag morgen var bilen pakket og klar. Vi skulle på årets siste agilitystevne, Askur og Hermína var også "pakket" og klare. Spenning i kroppen og kribling i magen, ja - men likevel ganske rolig kjente jeg.


Fatter'n er stolt - og Askur har hatt en fin dag på banen

Askur og jeg skulle starte i agility og hopp klasse 1 (stor). En stund har vi trent på "mellom" for å øke fart og motivasjon, nå skulle det testes. - Og hvordan ble det da med riv? Selv om det var påmeldt 51 stk i agilty, gikk det fort. Vi gjorde oss klare - og så var det vår tur :-) Askur var klar! Og jeg var klar! Vi fikk en fin start og det gikk såååååå bra, jeg kjente at jeg begynte å "flyte" gjennom banen - første utfordring var slalom - ville den gå bra i dag? JODA! Her var det bare å gi på.... Det var en fryd, og jeg kjente en utrolig glede. For å lykkes, må man holde fokus til mållinjen er passert, det fikk jeg smertelig erfare!!!!!!!!!!!! Nest siste hinder var stigen - og jeg slappet av, for med stige og et siste hopp, var vi jo "allerede i mål" NEEIIIII - det var vi ikke! Jeg surret til en vegring på stigen og dermed røyk nappet i agility :-((

101024 THK Askur AG1.
12. plass.

Jeg var så fornøyd med løpet, men samtidig sååååååå ergelig på meg selv at - jeg vil ikke skrive det her hvor forbannet jeg var - og samtidig var jeg helt utrolig vannvittig stolt over det Askur og jeg hadde gjort. Det gnagde og gnagde utover dagen.

101024 THK Askur Lag(disk)


Vi gikk lag for første gang i konkuranse - det var et forløsende løp, selv om vi disket - og det gjorde laget også. I det løpet fikk jeg liksom ut det jeg hadde av frustrasjon i hodet mitt.

Vi var nullstilt og skulle starte i hopp. På nytt var Askur klar - og jeg var i hverfall klar. Nå da............ Vi kom i gang, og det gikk jo bra denne gangen også.......... :-)))))) JIPPI.

Nå gjaldt det å ikke miste fokus - og ville slalomen gå like bra denne gangen??? Farlig med sånne ting i hodet, men løpet gikk bra for oss begge..... - der var endelig slalomen og igjen gikk det bra :-)) Hold fokus, hold fokus - var tanker som gikk gjennom hodet mitt da - Jeg klarte å holde fokus!!!! :-)) og Askur bare løp......... ÅÅÅÅÅÅ - for en følelse som strømmet gjennom meg da vi passerte mållinjen og jeg visste at vi hadde gått uten feil eller vegring.

101024 THK Askur H1
3.plass og napp

Da var det tiden da, når jeg så den - kjente jeg at håpet om napp skjøt fart gjennom hodet - nå måtte jeg vente til resultatene kom. VI HADDE KLART DET - Gleden som jeg da kjente, blandet seg meg en liten klump i halsen (men ikke si det til noen) en utrolig opplevelse.

Jeg sto og skulle filme Nina og Linda i deres hoppløp, mens jeg sto der hørte jeg -- kan Hans T. komme til premiebordet.......... Å jeg som holdt på å skulle filme.... Ikke bare fikk vi napp. Vi fikk 3. plass også! (det var 49 påmeldte i klassen) Da er det lett å gå litt opp i skyene :-)

Vårt (mitt) mål/håp for i år var å få til et feilfritt løp, og vi var nære på å få til to på samme dag:-)

Vi kommer tilbake igjen på stevner neste år. Gjett hvilke mål vi ser for oss da.....

En takk til Nina for film fra løpene våre. :-)) Og takk for en trivelig helg.

3 kommentarer:

  1. Gratulerer!

    Dere var kjempeflionke! Gøy å se.
    Og så ser du nytten av å trene opp farten på mellomhøyde :-)

    SvarSlett
  2. Fy fela SÅ FLINKE dere var!! Ja bortsett fra lag da. Til og med muren var 0 problem, bruker dere den ofte på trening? Kjempemorsomt å se Hans Th. :) Har du landa enda? ;-) Gleder meg til å se dere "live" neste år, et eller annet sted :-)

    SvarSlett
  3. Heeeeeeeeeeeeerlig :-)))))))))))))))

    SvarSlett