søndag 3. oktober 2010

Agiltykurs :-)

Forrige helg fylte vi sekkene med klær og godbiter, Askur og fatter'n skulle på agilitykurs med Peter Holmberg. Det skulle være kurs både lørdag og søndag. Helgen var sur og kald,


Noen syntes det var deilig med litt varme

men hva gjør vel det når helgen ble vannvittig bra, sett med øynene til en fersking. Jo da, vi har trent en stund og vi har også konkurert, men i det selskapet vi var i den helgen, er vi som ferskinger å regne.


Noen av deltagerne og instruktøren

Lørdag startet med å briefe en bane med noen kombinasjoner som hadde felt mange på VM-nivå, å joda tenkte jeg.... Vi fikk gå den banen to ganger på "vår" måte og da alle sammen hadde kommet gjennom, fikk vi forklaring på linjer og hva og hvordan vi burde tenke for å gå banen. Deretter fikk vi prøve på nytt. Utrolig hvor mye bedre det gikk da... :-))


Askur er i gang

Tråden gjennom helgen var linjer - hundens linjer, plassering av fører i forhold til hunden - og ikke minst - ikke gjøre agility vanskeligere enn nødvendig :-) Det gjaldt å senke skuldrene og finne disse linjene, da.



Briefe kombinasjoner som ble vanskeligere og vanskeligere, men ting gikk jo bedre og bedre også etterhvert. Det var rett og slett moro! Og utrolig lærerikt for meg!



Det ble klarere og klarere for meg at Askur gjør som jeg gir ham signal om å gjøre. Rumper ut, hofter frem, svingende armer og foroverbøyd kropp - gir signaler som ikke er ønskelig.



Hele helgen kjørte vi på mellomhøyde for å motivere til fart og glede på banen, det fungerte veldig bra. Etter vi var ferdig med "banen vår", ble vi delt opp i grupper.


Vi var på gruppe med Lukas


og med Aurora både lørdag og søndag.

Det ble bygget tre ulike kombinasjoner og vi rullerte hele tiden. Da alle hadde vært gjennom, ble det bygget om - og nye kombinasjoner ventet på å bli utprøvd. På den måten ble det ikke mye dødtid - da søndag ettermiddag kom var det mange som var tomme i hodet, ben og kropp. Det gjaldt både to- og firbente.

Men for en helg!!! :-)

Vi avsluttet søndagen med en motivasjonsrunde


Siste runde

Jeg er veldig glad for at vi fikk være med på dette kurset, instruktøren ga oss informasjonen på en lettfattelig og instruktivt fin måte.

Takk for ei fin helg alle sammen! :-)

3 kommentarer:

  1. Ja det var dette med armer og bein da... :-)) Jeg tenker du får stålkontroll etterhvert :-)

    SvarSlett
  2. Bilder er avslørende ;-) Men du verden så lærerikt :-) Ser ut som det var et flott kurs. Nå kommer det til å gå bra på Melsom :-) Banen der blir jo "barneskirenn" i forhold til hva dere mestrer og er vant til nå.

    SvarSlett
  3. Så spennende ! Jeg og Draumur skal på vårt første agilitykurs i Oslo siste helga i oktober. Jeg gleder meg, og håper vi også får en god opplevelse og nye utfordringer den helga...

    SvarSlett